Samfunds-snylteren

Vi alle gennemgår unægteligt forskellige faser af livet i takt med at vi vokser og ældes. Disse kan og vil oftest være med til at udvikle os personligt og forme os til de mennesker, vi hver især skæbnesvangert er forudbestemt til at blive. Det kan for nogle være en angstprovokerende oplevelse, som erkendelsen af at man en dag muligvis bliver voksen og skal til at tage ansvar(Skræmmende!).

Vi kan her i landet godt lide at rubricere disse faser og kategorisere menneskene der gennemgår dem. Det skaber overblik og giver folk en usagt indforståethed “Nåååå, han er én af dem, den type kender jeg godt!” Altid på en særdeles objektiv og fordomsfri måde. Vi er jo forskellige og der skal være plads til os alle sammen, på en systematisk måde naturligvis…

Ordnung muss sein!

Jeg har gennem mit relativt korte liv allerede gennemgået et utal af stadier og ikke mindst titler. Og i dag er jeg blevet stemplet af det nok mest fordomsfyldte af alle stempler BISTANDSKLIENT! En såkaldt landsforræder, parasit, en gemen samfundssnylter. En ny æra af mit liv er på forunderlig vis begyndt at tage sin form.

Følg mig i denne spændende, udfordringsrige, selviscenesættende, hudløstærlige, sorte og totalt indforståede beretning om dette livsstadium, hvor jeg vil revurdere mine særdeles forvente livsværdier, udforske livets gratis glæder, opbygge en tæt personlig relation til min sagsbehandler i kommunen, finde en attraktiv flise i istedgade, sælge min sjæl samt mine øvrige personlige ejendele på det sorte marked. Og sidst men ikke mindst unægtelig ende i RKI.

Det kan ikke andet end blive et nervepirrende eventyr, her i kontanthjælpshelvede.

Stay tuned…

Skriv en kommentar